reklama

O bábikách, Výpalníčke a xenofóbii

Už takmer pol roka bývam v podnájme v Petržalke. Byt je fajn, v tichej lokalite, prostredie prekvapivo krásne (nie síce ako v Detve, ale na Pétržku to ujde). Osadenstvo bytu tvorili dve baby a dvaja chalani (vrátane mňa). Ten minulý čas som použil zámerne – posledné mesiace sa totiž niesli v znamení konfliktu, ktorý spôsobil, že byt sa zmenil po vzore lokality na tichú domácnosť. Bola to banalita, ale bábiky sa rozhodli to riešiť radikálne – našli si iné bývanie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Ja so spolubývajúcim sme o ničom nevedeli a žili sme v sladkej nevedomosti do chvíle, kedy nám Výpalníčka (rozumej: pani, ktorá nám prenajíma byt) zavolala a opýtala sa nás, či už máme niekoho nového do bytu. Po niekoľkých prekvapených otázkach z našej strany (Ako to?, Stalo sa niečo?, Prečo nám to nepovedali?) a zo strany Výpalníčky (Vy ste o tom nevedeli?, Prečo Vám to nepovedali?) sme sa dohodli, že aj napriek porušeniu výpovednej lehoty nebudeme z toho robiť prestrelku a že najlepšou stratégiou bude vyfláknuť sa na ne a poobzerať sa po nových spolubývajúcich...

Nakoľko spolubývajúci sa kuštik vyzná v tvorbe inetových stránok, nelenil a pustil sa do práce – výsledkom bola vskutku podarená prezentácia bytu a aj nás samotných. Stránku sme mali hotovú, ale ako ju odprezentovať? Rozhodli sme sa ísť s kožou na trh a do profilu na jednom chatovacom serveri sme si dali link na stránku s našou ponukou. Potom sme na sklo napísali inzerát zhruba v znení „Hľadáme dvoch spolubývajúcich do lacného podnájmu v Petržalke, viac info v profile“ a čakali na odozvu. Netrvalo dlho a odozva sa dostavila – dostali sme 24hodinový dištanc z pokecu kvôli porušeniu pravidiel. Ked som sa na to opýtal jedného známeho ( robí admina na tomto serveri), bolo mi povedané, že je to komerčná ponuka a preto sa stalo to, čo sa stalo...

Začínal nás páliť termín (a s ním aj vidina platby dvojnásobného nájomného), preto sme si dali inzerát na stránku spolubydlici.cz.
Nakoľko sme potrebovali nájsť dvoch podnájomníkov, preferovali sme ľudí, ktorí sa už poznali a nemuseli sme nikoho nasilu dávať dokopy. Preto sme boli príjemne prekvapení, ked sa nám hned v ten deň ozvala pani, ktorá pracuje v Lige za ľudské práva a povedala mi, že by vedela o dvoch ľuďoch. Povedal som si paráda a rozhovor pokračoval ďalej. Pani mi povedala, že je tu ale malý problém a pokračovala: tí dvaja chalani sú černosi a už veľakrát dostali zamietavé stanovisko, keď vyšlo najavo, že sa jedná o černochov. Nevedel som si predstaviť, ako to niekomu mohlo robiť problém a prečo by to mal byť problém pre nás – rasista nie som a spolubývajúci tiež nie je. Prienik rozličných kultúr mi pripadal ako zaujímavá skúsenosť, rovnako ako možnosť nahliadnuť do situácie imigrantov na Slovensku – jeden z nich je politický a druhý vojnový utečenec z Kamerunu.

Dohodli sme sa na stretnutí a obhliadke bytu. Pani z Ligy prišla spolu so starším z nich – byt sa im páčil, nám sa pozdával on a tak sme „uzavreli zmluvu o budúcej zmluve“ - vymenili si kontakty, nacionálie a rozlúčili sa. Ostávalo už len zavolať Výpalníčke a oznámiť jej, že máme nových spolubývajúcich. Nakoľko paniu poznám už nejaký ten piatok, predpokladal som, že nebude mať žiaden problém s farbou pleti nových podnájomníkov a – zmýlil som sa. Jej odpoveď mi zmrazila úsmev na perách... „Nie, nie, nie, černochov tam nechcem.“ Z tónu jej hlasu mi bolo jasné, že je to jej definitívne slovo a že tým celú vec považuje za uzavretú. Myslím, že je zbytočné rozpisovať sa tu o mojich pocitoch, ktoré som v tej chvíli mal... Jednu horkú pilulku som už v ústach mal, ostávalo ešte popasovať sa s druhou – oznámiť túto nemilú správu Panej z Ligy... Nakoľko takéto niečo nepočula prvýkrát, neprekvapilo ju to a akceptovala to, ale sklamanie v jej hlase bolo neprehliadnuteľné...

Táto nešťastná udalosť mi vírila v hlave a nechcel by som to nechať len tak. Chcem Vás poprosiť – ak máte možnosť, prípadne viete o nejakom lacnom ubytovaní v Bratislave, dajte mi vedieť a ja by som to posunul ďalej tým správnym ľuďom.

Miroslav Blažek

Miroslav Blažek

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mojou prácou je posielať ľudí do teplých krajín - ja to s radosťou robím a oni mi za to platia :) Zoznam autorových rubrík:  Sťažnosti a horekovaniaNáročné recepty pre amatérovNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu