reklama

Pijeme po detviansky (alebo Čo by radšej cezpoľní vidieť nemali)

Keď strom vytrhnete z pôdy, v ktorej roky rástol, ostanú v zemi kúsky koreňov. S ľuďmi je to podobné – vo väčšine prípadov sa radi vracajú tam, kde vyrastali a prežili svoje detstvo, akoby ich tam niečo ťahalo, nejaká neviditeľná pupočná šnúra.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

So mnou je to tiež tak – 20 rokov som žil v tej slávnej Detve pod Poľanou a keď mám možnosť, vždy sa tam rád vrátim – prekrásna príroda, pokojná mestská atmosféra, priatelia, rodina a jeden neopakovateľný element – krčma, do ktorej sme chodievali na kofolu či pivo a dodnes sme jej ostali verní. Aby ste si nemysleli, nie sme alkáči – ak sa aj pilo niečo tvrdšie, vždy len s mierou, pokiaľ sme vládali my alebo naše peňaženky :)

Neobmedzeným vládcom v tomto podniku bol, je a bude Oto – bývalý boxer, vášnivý rybár, stávkar no najmä krčmár telom i dušou. Jeho svojská interpretácia niektorých zvyklostí pri servírovaní nápojov je unikátna.

Napríklad raz som kamarátku pozval na tequilu – zvyknutý na bratislavské ceny, bolo pre mňa príjemným prekvapením, že stála 35 korún. Aj menej zdatní vedia (ja sa k nim radím tiež), že konzumácia tequily je spojená s rituálom, kedy sa na ruku potretú citrónom nasype soľ a tá sa oblizne po vypití tejto mexickej špeciality (mne ten citrón pripadá ako najchutnejší a pokojne by som všetko ostatné z obradu vynechal :) ). Keď sme dostali tequilu u Ota, povedal, že citróny nemá a dal nám miesto nich citrónový koncentrát. Na túto príhodu by som už dávno zabudol, nebyť poslednej návštevy na rodnej hrude.

Kamarát popíjal gin-tonik a nahovoril naň aj mňa – že sa pobavím. Nevedel som si predstaviť, ako sa dá pobaviť pri pití gin-toniku a tak som sa nechal presvedčiť. Kamarát mal pravdu – pobavil som sa :)
Príprava v Otovom podaní vyzerala nasledovne:

1) Zoberiete si poctivý hrobostenný horčičák, do ktorého si už doma ani kávu neurobíte
2) Nalejete tam tonik a gin (niekedy to Oto odmeriava, niekedy lieva „od oka“)
3) Odskočíte si do druhej miestnosti po kocku ľadu, ktorú donesiete v ruke a vhodíte do pohára
4) Citróny ešte stále nemáte kúpené a keďže do gin-toniku citrón patrí, cvrknete tam trochu citrónovej šťavy z koncentrátu
5) Podávame s úsmevom na tvári a s pocitom „Stará dobrá Detva“ na srdci

Ktovie, čo by na túto receptúru povedala Queen Mum :)


Miroslav Blažek

Miroslav Blažek

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mojou prácou je posielať ľudí do teplých krajín - ja to s radosťou robím a oni mi za to platia :) Zoznam autorových rubrík:  Sťažnosti a horekovaniaNáročné recepty pre amatérovNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu