reklama

Máte drakulovské chúťky? Čo takto tatársky biftek?

Už dlhšiu dobu ma mátala myšlienka na túto „barbarskú“ špecialitku. Zakaždým, keď som šiel okolo mäsiarstva, slinky sa mi zbiehali pri tej predstave. Až som sa konečne rozkýval a inšpirovaný akciovou cenou na hovädzie mäso, nakúpil som všetky potrebné suroviny. Pokrm je to nie najlacnejší, ale výsledný efekt za to určite stojí a myslím, že každý, kto sa odváži, bude s výsledkom spokojný.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (35)

Asi najvhodnejším (rozumej najbezpečnejším) obdobím pre prípravu tatárskeho bifteka je zima – letné horúčavy a mleté mäso akosi nejdú dokopy :)
Myslím, že ani netreba zdôrazňovať, že pri príprave treba prísne dodržiavať všetko, čo sa týka hygieny, aby sa predišlo infikovaniu mäsa. Príprava a najmä konzumácia tohto jedla je na vlastné riziko a zbavujem sa všetkej zodpovednosti za prípadné potiaže vyvolané jeho konzumáciou :)

Úvodné odstrašujúce formulky máme za sebou, môžeme sa pustiť do „varenia“ :)
Tatársky biftek začína a končí pri mäse – musí byť kvalitné, čerstvé a hovädzie. Ideálna je sviečková, ale svojou cenou zrejme mnohých odradí. Ja som použil hovädzie zadné bez kosti s polovičnou cenou no porovnateľnou kvalitou.
Mäso som umyl a dal do mrazničky trochu primrznúť. Zatiaľ som si pripravil cibuľu – nadrobno som ju nakrájal, osolil, premiešal s trochou oleja a nechal postáť. Ku slovu sa teraz dostalo mäso – nakoľko na priváte mlynček nemám, použil som metódu, ktorá sa pri tomto jedle má využívať, no vzhľadom na jej prácnosť je obchádzaná... Mäso som škrabal nožom. Znie to krkolomne, no išlo to prekvapujúco rýchlo – základom je trpezlivosť a veľmi ostrý nôž, ktorým sa „behá“ po povrchu primrznutého mäsa a tým sa oddeľujú jemné „stružlinky“ ako stvorené na tatársky biftek.
Cibuľu primiešame do mäsa a zmes ochutíme čerstvo mletým korením, kečupom, horčicou a worcestrovou omáčkou.
Ak treba, prisolíme – žiadna chuť by nemala prebíjať tie ostatné, všetko by malo byť vyvážené.
Ak sa Vám surovosti zdá málo, môžete pridať aj žĺtok z vajíčka (ten sa môže zamiešať do zmesi pri príprave, ale tiež sa môže použiť ako „ozdoba“, keď sa vloží do jamky na hrudke tataráku). Či už so žĺtkom alebo bez, po dokončení zmes dáme odpočinúť do chladu, aby sa všetky chute ustálili a aby sme prípadné nedostatky včas odstránili.

Tatarák sa servíruje natretý na poctivo ocesnakovaných topinkách (starší chlieb, ktorý je opražený na oleji a zahorúca potretý cesnakom).
Pokiaľ sa nám ho nepodarí zjesť všetok na prvýkrát, odporúčam zvyšné mäso neodkladať, ale opiecť ho ako fašírku – istota je istota :)

Dobrú chuť želám :)


Miroslav Blažek

Miroslav Blažek

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mojou prácou je posielať ľudí do teplých krajín - ja to s radosťou robím a oni mi za to platia :) Zoznam autorových rubrík:  Sťažnosti a horekovaniaNáročné recepty pre amatérovNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu