reklama

Mám zimomriavky a zmätok v duši...

Som rusofil. Priznávam to bez okolkov a bez hanby. Mám rád túto krajinu. Srdečných ľudí, o ktorých som toho toľko počul. Nádhernú hudbu od nespočetného množstva skladateľov, od Čajkovského, Prokofieva, Rimskeho-Korsakova až po Šostakoviča. Skvelých spisovateľov Leva Tolstého, Gorkého či dvojicu Iľf-Petrov. Ľudové tradície, kuchyňu, ale i skvelú filmovú tvorbu. A prírodu, o ktorej som toľko čítal – nedozerné stepi, divoké lesy Sibíri a pomaly tečúce rieky, ktoré sa doširoka rozlievajú po krajine.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

Aj to je dôvod, prečo som sa začal učiť ruský jazyk. Nie na kurzoch, nie v škole, ale ako samouk. Začalo to skladaním slovenských slov v azbuke. Pokračovalo to čítaním prozaických nápisov vo vlakoch o nevykláňaní sa z okien či o nepoužívaní toalety, keď vlak stojí na stanici, ale aj čítaním ruskej beletrie v origináli – chvalabohu, kníh v ruštine máme doma dosť.

Skvelou pomôckou pri učení mi bolo aj navštevovanie ruských četovacích stránok – naučil som sa skladať vety a tiež používať súčasné ruské slangové slová či zaužívané skratky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tento štvrtok som si na jednej stránke začal písať s chalanom – ako inak - po rusky. Veľmi vzdelaný a rozhľadený človek, študent vysokej školy, úspešný športovec. Včera (v piatok) sa už na nete neobjavil. A ja som sa dozvedel, prečo. V Gruzínsku, odkiaľ pochádza, bola vyhlásená mobilizácia – každý, kto je schopný, musí ísť brániť svoju vlasť. Napísal som mu, že dúfam, že sa všetko rýchlo a najmä dobre skončí. On odpísal: „da zakonchetsa iesli sivodnia nochiu nash gorad ne snisut kchertavai materi ruskie istribiteli.“ (áno skončí, pokiaľ dnešnú noc naše mesto neznesú do čertovej matere ruské stíhačky“). Viac nenapísal..Posledné správy hovoria o tom, že Putin potvrdil vyslanie vojsk s ťažkou technikou do Gruzínska. Mám zimomriavky. Dúfam, že sa všetko skončí čo najskôr, nech zbytočne nik netrpí. A tiež dúfam, že sa ešte ozve..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mier je hrozne krehká vec. Dúfam, že nikdy nebudeme nútení prerušiť kontakty s priateľmi kvôli tomu, že si ho rozbijeme. :(

Miroslav Blažek

Miroslav Blažek

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mojou prácou je posielať ľudí do teplých krajín - ja to s radosťou robím a oni mi za to platia :) Zoznam autorových rubrík:  Sťažnosti a horekovaniaNáročné recepty pre amatérovNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu